NUM FICHE 005
100
CODE DOC 025
REDACTEUR 030
SIMAL Isabelle
ORGANISME 035
ISTI
DATE RED 040
9201
ILL 050
*
DOM GEN 060
électronique|industrie automobile|
DOM SPEC 065
équipement électronique|suspension du véhicule automobile|
ENT AN 105
throttle-position sensor
IN ENT AN 110
E; a
DEF AN 115
Optical sensor that measures throttle opening angle, determining the degree of stepping on the accelerator pedal. (R)|a|
CONT AN 120
The voltage on the throttle-position sensor terminal is approximately proportional to the degree of the accelerator opening. |a|
SYN AN 130
1- throttle plate sensor |E; b|
ENT ADD AN 135
1- throttle potentiometer |E; c|
2- throttle sensor |E; d|
: 136
CONT 1: In cars with a manual gearbox pitch triggering movements are additionally monitored by a throttle potentiometer. The signals are differentiated and if an angular velocity threshold is exceeded the damping forces are briefly raised to "hard". In cars with an automatic gearbox this measure is not necessary because the converter provides an additional damping. |c|
AB AN 140
1- TPS |E; e|
V O AN 140
1- throttle position sensor |E; f|
ENT FR 205
capteur de position du papillon
IN ENT FR 210
n m; F; g
DEF FR 215
Capteur optique mesurant l'angle d'ouverture du papillon des gaz, permettant de déterminer le degré d'écrasement de l'accélérateur. (R)|g|
CONT FR 220
Capteur de position du papillon : le module de commande de la suspension mesure également l'angle d'ouverture du papillon, grâce à un signal qu'il partage avec le circuit de commande électronique du moteur ECC. Lorsque le contacteur de commande de la suspension est en position "AUTO", une ouverture du papillon de 90% ou plus fait passer la suspension en mode de réaction ferme. |g|
SYN FR 230
1- détecteur de position du papillon des gaz |n m; F; h|
2- détecteur de position du volet des gaz |n m; F; i|
3- détecteur d'ouverture du volet des gaz |n m; F; j|
SOURCES 295
SOURCE ANNEE VOLUME NUMERO MOIS PAGE MENTION
a MITS 2-G 1985 37
b SEWA-E 1991 77
c WALL-F 1989 135
d FORD 26-G 1990 19
e MVSE-C 1989 285
f MITS 2-G 1985 12
g FORD 25-G 1990 19
h MITS 3-G 1985 5
i MITS 3-G 1985 43
j MITS 3-G 1985 15

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Centre de recherche TERMISTI.

© Isabelle Simal, 1993.