NUM FICHE 005
106
CODE DOC 025
REDACTEUR 030
SIMAL Isabelle
ORGANISME 035
ISTI
DATE RED 040
9202
DOM GEN 060
industrie automobile|
DOM SPEC 065
suspension du véhicule automobile|
ENT AN 105
variable damping system
IN ENT AN 110
E; ab
DEF AN 115
Suspension system, either conventional, utilizing manually variable shock absorbers; or electronic, utilizing variable shock absorbers and/or springs which adjust the damping force according to the orders of the electronic control module. (R)|c|
CONT AN 120
The control, developed by Kostal, for the variable damping system, consisting of servomotors on the upper mounts of the shock absorbers and central control electronics, has also proved that it is up to the mark. Both the adjustable monotube gas pressure shock absorbers and the control electronics have been developed in the meantime so that a number of variants can now be offered. |a|
SYN AN 130
1- variable damping control |E; d|
2- variable suspension system |E; e|
: 131
CONT 1: Variable damping control is executed when a handling or road undulation event occurs. |d|
ENT ADD AN 135
1- variable system |E; c|
2- electronically variable suspension system |E; e|
: 136
CONT 1: The variable system described here offers the opportunity of creating modes and adjustment stages which can be selected by hand. It is also possible to adjust the stages in relation to speed and to switch the modes, for example, after loading the vehicle. The flexible control electronics allow for control of numerous influencing factors. |c|
NOTE 2: Is a quasi-synonym in the sense that it is a synonym in the case of an electronic suspension system only. (R)
V A AN 160
adaptive damping system|
ENT FR 205
système d'amortissement variable
IN ENT FR 210
n m; F; f
DEF FR 215
Suspension, soit conventionnelle, utilisant des amortisseurs variables à commande manuelle; soit électronique, utilisant des amortisseurs et/ou ressorts variables qui adaptent la force d'amortissement en fonction des ordres du module de commande électronique. (T)(R)
CONT FR 220
De même, le système d'amortissement variable peut être utilisé en relation avec les systèmes de correction d'assiette Boge et avec les amortisseurs monotubes à pression de gaz. |f|
ENT ADD FR 235
1- amortissement variable |n m; F; g|
: 236
CONT 1: A l'exception de rares cas d'amortissement variable sur quelques véhicules japonais, qui sont à commande manuelle, ou qui peuvent, dans certaines limites être asservis à la vitesse du véhicule, tous les systèmes d'amortisseurs, qu'ils soient mono- ou bi-tubes, à pression neutre ou bien à haute ou basse pression, ont la même caractéristique commune: la force d'amortissement est fonction de la vitesse du piston. En couplant les amortisseurs à des capteurs électroniques, on est aujourd'hui capable de moduler instantanément, d'après l'impulsion de la roue ou de la caisse, la demande d'amortissement, indépendamment de la vitesse du piston. |h|
V A FR 260
système d'amortissement adaptatif|
SOURCES 295
SOURCE ANNEE VOLUME NUMERO MOIS PAGE MENTION
a HOLS-F 1989 156
b FORD 26-G 1990 28
c HOLS-F 1989 157
d FORD 26-G 1990 29
e DEAN-F 1991 341
f MONR 13-F sd 17
g FORD 25-G 1990 29
h MELL-F 1985 68

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Centre de recherche TERMISTI.

© Isabelle Simal, 1993.