NUM FICHE 005
012
CODE DOC 025
REDACTEUR 030
SIMAL Isabelle
ORGANISME 035
ISTI
DATE RED 040
9201
ILL 050
*
DOM GEN 060
électronique|industrie automobile|
DOM SPEC 065
dispositifélectronique|suspension du véhicule automobile|
ENT AN 105
automatic leveling system
IN ENT AN 110
E; US; a
DEF AN 115
Electronic suspension system added to a standard rear suspension system that automatically adjusts vehicle trim height to compensate for load variations. (R)|a|
CONT AN 120
Essentially, the automatic leveling system is an addition to the standard rear suspension. Its purpose is to automatically adjust the vehicle's trim height to compensate for varying vehicle loads. |a|
NOTE AN 125
Depending on the case, a leveling system may or may not be electronic. When the adjective "electronic", "automatic" or "self(-)" is not added, the term may refer to both types of leveling systems. (R)
SYN AN 130
1- ride height control |E; b|
2- automatic height control |E; c|
3- automatic ride control |E; d|
4- load-levelling system |E; GB; e|
5- height compensator |E; f|
6-- self-levelling system |E; GB; ghi|
7-- self levelling suspension |E; GB; j|
8-- electronic levelling system |E; GB; k|
9-- automatic leveling suspension |E; US; l|
10- automatic levelling |E; GB; m|
11- ground clearance compensator |E; n|
12- electronic levelling control |E; GB; o|
13- self-levelling suspension |E; GB; p|
: 131
CONT 1: Ride height control that utilizes one rear and two front height sensors to maintain the vehicle at proper ride height. |b|
CONT 2: Automatic height control is achieved by means of varying air volume in the dual-chamber air springs. There is also a decrease in the incidence of suspension bottoming shocks, even under low spring rate conditions, owing to the system's ability to maintain the prescribed clearance from the bump stopper. |c|
CONT 5: The ((remote-controlled flap)) device ensures that the suspension system operates correctly in firm mode. The device acts in two ways: by partially filling or emptying the two spheres during height compensation. |f|
CONT 7: Self levelling suspension uses a piston to automatically control static suspension levels at a predetermined position. |f|
ENT FR 205
correcteur d'assiette automatique
IN ENT FR 210
n m; F; q
DEF FR 215
Dispositif électronique ajouté à une suspension arrière classique qui maintient automatiquement la hauteur de suspension caractéristique du véhicule en dépit des variations de charge. (R)|q|
CONT FR 220
Essentiellement, le correcteur d'assiette automatique est un dispositif ajouté à la suspension arrière classique. Son but est de maintenir automatiquement la hauteur de suspension caractéristique de la voiture en dépit des variations de charge. |q|
NOTE FR 225
Selon le cas, un correcteur d'assiette fait appel ou non à l'électronique. En l'absence de l'adjectif "électronique" ou "automatique", le terme désigne les deux types de correcteurs. (R)
SYN FR 230
1- correcteur de niveau automatique |n m; F; r|
2- correcteur de niveau |n m; F; r|
3- correcteur d'assiette |n m; F; st|
4- système de correction d'assiette |n m; F; u|
5- système de nivellement automatique |n m; F; u|
6-- système d'ajustage automatique de la hauteur du véhicule |n m; F; v|
7-- ajustage automatique de la hauteur |n m; F; v|
8-- suspension à assiette constante |n f; F; w|
9-- suspension à assiette contrôlée |n f; F; x|
10- suspension à assiette corrigée |n f; F; y|
11- correcteur de hauteur |n m; F; n|
12- régulateur de hauteur |n m; F; n|
: 231
CONT 6: Un système d'ajustage automatique de la hauteur du véhicule, dépendant du nombre de passagers ainsi que du poids des bagages, maintient la voiture à une hauteur déterminée par rapport au sol. |v|
CONT 7: L'ajustage automatique de la hauteur est obtenue en faisant varier le volume d'air dans la double chambre des ressorts pneumatiques. Une diminution de l'incidence des cognements, même sous condition de faible constante de ressort, permet dans cette possibilité, de maintenir l'espace par rapport au butoir. |v|
ENT ADD FR 235
1- correcteur d'assiette |n m. F; z|
: 236
CONT 1: Correcteur d'assiette avec un capteur de hauteur à l'arrière et deux capteurs de hauteur à l'avant pour maintenir la hauteur de suspension caractéristique de la voiture. |z|
SOURCES 295
SOURCE ANNEE VOLUME NUMERO MOIS PAGE MENTION
a FORD 26-G 1990 11
b FORD 26-G 1990 26
c MITS 2-G 1985 4
d FORD 26-G 1990 57
e FORD 26-G 1990 36
f CITR 2-F 1989 17
g MERC 7-G 1991 227
h CAMP-E sd 132
i SHAR-F 1988 84
j WILK-F 1988 193
k REUT-F 1990 163
l CHEV 1-G 1990 10
m TERM-L 1991
n COST-C 1990 230
o BOSC 1-C 1986 478
p GOOD-C 1989 131
q FORD 25-G 1990 11
r OPEL 1-G 1989 74
s MERC 8-G 1991 227
t ERPR-F 1989 16
u MONR 13-F sd 17
v MITS 3-G 1985 3
w AUTO 1-F sd sp
x PHAM 1-F 1987 108
y PHAM 1-F 1987 109
z FORD 25-G 1990 26

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Centre de recherche TERMISTI.

© Isabelle Simal, 1993.