- NUM FICHE 005
- 022
- CODE DOC 025
-
- REDACTEUR 030
- SIMAL Isabelle
- ORGANISME 035
- ISTI
- DATE RED 040
- 9204
- ILL 050
- *
- DOM GEN 060
- industrie automobile|
- DOM SPEC 065
- suspension du véhicule automobile|
- ENT AN 105
- conventional suspension system
- IN ENT AN 110
- E; a
- DEF AN 115
- Suspension system in which the rear wheels of the vehicle are mounted on a rigid axle, the deflection of one wheel being transmitted to the opposite wheel. (R)|ab|
- CONT AN 120
- The conventional suspension utilizes a solid axle and is used on many rear wheel drive vehicles. A conventionally suspended axle typically utilizes a coil spring or leaf spring. These springs are meant to cushion the vehicle from road shocks by allowing the wheel to react and move. Shock absorbers are used in conjunction with the springs to dampen the shocks and prevent excessive passenger compartment movement. |a|
- ENT FR 205
- suspension classique
- IN ENT FR 210
- n f; F; c
- DEF FR 215
- Suspension conçue de telle façon que les roues arrière du véhicule sont montées sur un essieu rigide, le débattement d'une roue étant communiqué à la roue opposée. (T)(R)
- CONT FR 220
- La suspension classique comporte un pont rigide et est montée sur beaucoup de voitures à propulsion arrière. Un pont rigide suspendu est doté de ressorts hélicoïdaux ou de ressorts à lames. Ces ressorts sont destinés à amortir les chocs de la route en permettant aux roues de se déplacer dans le plan vertical. Des amortisseurs sont également montés, en plus des ressorts, pour amortir les chocs et éviter les mouvements de la carrosserie. |c|
- SYN FR 230
- 1- suspension rigide |n f; F; c|
- SOURCES 295
- SOURCE ANNEE VOLUME NUMERO MOIS PAGE MENTION
- a FORD 26-G 1990 2
- b GOOD-C 1989 12
- c FORD 25-G 1990 1
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Centre de recherche TERMISTI.
© Isabelle Simal, 1993.