NUM FICHE 005
022
CODE DOC 025
REDACTEUR 030
SIMAL Isabelle
ORGANISME 035
ISTI
DATE RED 040
9204
ILL 050
*
DOM GEN 060
industrie automobile|
DOM SPEC 065
suspension du véhicule automobile|
ENT AN 105
conventional suspension system
IN ENT AN 110
E; a
DEF AN 115
Suspension system in which the rear wheels of the vehicle are mounted on a rigid axle, the deflection of one wheel being transmitted to the opposite wheel. (R)|ab|
CONT AN 120
The conventional suspension utilizes a solid axle and is used on many rear wheel drive vehicles. A conventionally suspended axle typically utilizes a coil spring or leaf spring. These springs are meant to cushion the vehicle from road shocks by allowing the wheel to react and move. Shock absorbers are used in conjunction with the springs to dampen the shocks and prevent excessive passenger compartment movement. |a|
ENT FR 205
suspension classique
IN ENT FR 210
n f; F; c
DEF FR 215
Suspension conçue de telle façon que les roues arrière du véhicule sont montées sur un essieu rigide, le débattement d'une roue étant communiqué à la roue opposée. (T)(R)
CONT FR 220
La suspension classique comporte un pont rigide et est montée sur beaucoup de voitures à propulsion arrière. Un pont rigide suspendu est doté de ressorts hélicoïdaux ou de ressorts à lames. Ces ressorts sont destinés à amortir les chocs de la route en permettant aux roues de se déplacer dans le plan vertical. Des amortisseurs sont également montés, en plus des ressorts, pour amortir les chocs et éviter les mouvements de la carrosserie. |c|
SYN FR 230
1- suspension rigide |n f; F; c|
SOURCES 295
SOURCE ANNEE VOLUME NUMERO MOIS PAGE MENTION
a FORD 26-G 1990 2
b GOOD-C 1989 12
c FORD 25-G 1990 1

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Centre de recherche TERMISTI.

© Isabelle Simal, 1993.