NUM FICHE 005
036
CODE DOC 025
REDACTEUR 030
SIMAL Isabelle
ORGANISME 035
ISTI
DATE RED 040
9201
DOM GEN 060
électronique|industrie automobile|
DOM SPEC 065
circuit électronique|suspension du véhicule automobile|
ENT AN 105
electronic timer circuits
IN ENT AN 110
E; a
DEF AN 115
Electronic circuit that limits compressor run time in case of a suspension system leak, and retards the action of feed and exhaust solenoid valves of each suspension unit in case of body oscillation caused by normal bump and rebound movement. (R)|ab|
CONT AN 120
((...)) the module limits compressor run time and exhaust solenoid energized time to a maximum of two minutes and one minute, respectively. These time functions are necessary to prevent continuous compressor operation in case of a severe system leak or continuous exhaust valve operation. Turning the ignition off and on resets the electronic timer circuits to renew the maximum accumulating air compressor run time and continuous solenoid vent time. |a|
NOTE AN 125
The definition proposed in 115 is applicable to electronic suspension systems only. (R)
SYN AN 130
1- delay mechanism |E; b|
: 131
CONT 1: ((...)) a delay mechanism was built into the levelling valves. No air flow to or out of an air spring could take place under the action of a movement that had a frequency greater than 10 cycles per minute (0.167 Hz). This ensured that each air spring functioned as an individual unit under the action of normal bump and rebound movement. |b|
ENT FR 205
circuits temporisateurs électroniques
IN ENT FR 210
n m pl; F; c
DEF FR 215
Circuit électronique qui limite la durée de fonctionnement du compresseur en cas de fuite du système de suspension, et retarde l'action des électrovannes d'admission et d'échappement en cas d'oscillation de la caisse causée par un mouvement de rebondissement normal. (R)|cd|
CONT FR 220
((...)) le module de commande limite également la durée de fonctionnement du compresseur et de l'électrovanne de mise à l'air libre à un maximum de deux minutes et une minute, respectivement. Ces limites sont requises pour éviter le fonctionnement continu du compresseur en cas de fuites importantes dans le circuit de la suspension, ou le fonctionnement continu de l'électrovanne de mise à l'air libre. Lorsque le contact est coupé à l'allumage, les circuits temporisateurs électroniques sont remis à zéro pour que les limites de fonctionnement de mise à l'air libre soient rétablis. |c|
NOTE FR 225
La définition proposée en 215 ne s'applique qu'aux suspensions électroniques. (R)
SOURCES 295
SOURCE ANNEE VOLUME NUMERO MOIS PAGE MENTION
a FORD 26-G 1990 13
b CAMP-E sd 141
c FORD 25-G 1990 13
d UGAZ-F 1985 89

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Centre de recherche TERMISTI.

© Isabelle Simal, 1993.