- NUM FICHE 005
- 043
- CODE DOC 025
-
- REDACTEUR 030
- SIMAL Isabelle
- ORGANISME 035
- ISTI
- DATE RED 040
- 9203
- ILL 050
- *
- DOM GEN 060
- électronique|industrie automobile|
- DOM SPEC 065
- équipement électronique|suspension du véhicule automobile|
- ENT AN 105
- hard/soft mode switching solenoid valve
- IN ENT AN 110
- E; a
- DEF AN 115
- Solenoid air valve located within the air line connecting the reserve tank to the air shock absorber and/or springs which, when turned on by the electronic control module, sends compressed air to the piston type air actuators that linearly move each actuator lever to rotate the switch rod of each unit to hard or soft. (R)|bcd|
- CONT AN 120
- The switchover of the spring constant and the damping force is made by setting the HARD/SOFT mode switching rod of each shock absorber unit to a fixed angle of rotation. The switchover of the switching rod is made by signals from the Electronic Control Suspension unit, and, by opening or closing the front or rear HARD/SOFT mode switching solenoid valve (HARD/SOFT air valve), thus supplying compressed air from the reserve tank to the actuator (air cylinder), or discharging air within the actuator from the tip of the HARD/SOFT air valve. |a|
- SYN AN 130
- 1- hard/soft air valve |E; bc|
- 2- hard/soft switching solenoid |E; e|
- 3- hard/soft mode switching valve |E; f|
- 4- H/S air valve |E; d|
- : 131
- CONT 1: The HARD/SOFT air valve which is a solenoid valve used for switching between "HARD" and "SOFT" is always under the air pressure in the reserve tank. The air pressure in the reserve tank is applied to the air actuator when this solenoid valve turns on. The air actuator is released from the air pressure when the solenoid valve is turned off. The air actuators are of piston type, and linearly move each actuator lever to rotate the switch rod of each unit for switching to "HARD" or "SOFT". |b|
- ENT FR 205
- soupape de changement de mode hard/soft
- IN ENT FR 210
- n f; F; g
- DEF FR 215
- Electrovanne pneumatique située dans la conduite reliant le réservoir aux amortisseurs et/ou aux ressorts pneumatiques qui, lorsqu'elle est actionnée par le module de commande électronique, envoie de l'air comprimé aux actionneurs pneumatiques de type à piston, qui communiquent un mouvement linéaire à chaque levier de commande, afin de faire tourner la tige de commutation de chaque unité en position douce ou dure. (R)|hij|
- CONT FR 220
-
- SYN FR 230
- 1- soupape d'air dur/doux |n f; F; k|
- 2- solénoïde de passage hard/soft |n m; F; i|
- 3- soupape d'air de changement de mode hard/soft |n f; F; j|
- : 231
- CONT 1: L'unité de contrôle commande les soupapes d'air DUR/DOUX des valves électro-magnétiques avant et arrière, d'où la commande de mode à chaque roue est mise en route. |k|
La soupape d'air DUR/DOUX, qui est une soupape électro-magnétique utilisée pour la commutation de DUR vers DOUX est toujours sous pression d'air venant du réservoir. La pression du réservoir s'applique à la commande de mode lorsque la soupape d'air est ouverte. Les commandes de mode sont du type à piston et donnent un mouvement linéaire à chaque levier de commande, afin de faire tourner la tige de commutation de chaque amortisseur, pour commuter en DUR ou DOUX. |h|
- SOURCES 295
- SOURCE ANNEE VOLUME NUMERO MOIS PAGE MENTION
- a MITS 2-G 1985 16
- b MITS 2-G 1985 11
- c MITS 2-G 1985 17
- d MITS 2-G 1985 27
- e MITS 2-G 1985 13
- f MITS 2-G 1985 26
- g MITS 3-G 1985 29
- h MITS 3-G 1985 14
- i MITS 3-G 1985 21
- j MITS 3-G 1985 30
- k MITS 3-G 1985 11
Retourner à l'index.
Consulter la bibliographie.
Retourner à la liste des microglossaires.
Centre de recherche TERMISTI.
© Isabelle Simal, 1993.