- NUM FICHE 005
- 046
- CODE DOC 025
-
- REDACTEUR 030
- SIMAL Isabelle
- ORGANISME 035
- ISTI
- DATE RED 040
- 9201
- ILL 050
- *
- DOM GEN 060
- électronique|industrie automobile|
- DOM SPEC 065
- équipement électronique|suspension du véhicule automobile|
- ENT AN 105
- height sensor
- IN ENT AN 110
- E; abc
- DEF AN 115
- Optical sensor located on the lower part of the vehicle body or on the suspension axles, measuring body height relative to the ground. (R)|b|
- CONT AN 120
- Vehicle trim height is noted by height sensors. They are used to note changes in the load on the vehicle and allow the suspension to compensate for it, maintaining the ideal body height. * In addition to noting load changes within the vehicle and compensating for them, some height sensors are used to inform the suspension module of road ondulations (such as railroad tracks). |c|
In addition to vehicle height, the module requires input signals to indicate which part of the vehicle needs a height correction. One sensor, located in the front of the rear axle detects load changes in the luggage compartment and passenger rear seats. The remaining two sensors are positioned at each front wheel to detect driver and passenger seat loads. |d|
- NOTE AN 125
- An additional height sensor may be located in the wheel arch, measuring body height, but this time relative to the wheel, playing the role of a body displacement sensor. (R)
- SYN AN 130
- 1- body height sensor |E; c|
- 2- vehicle height sensor |E; e|
- : 131
- CONT 2: Four vehicle height sensors are used to detect changes in the vehicle's height. Rotation type potential balance register type sensors are employed to detect the changes in vehicle height by using the angular changes of the suspension arms of each tyre. |e|
When the height of the vehicle changes due to a change in the number of passengers or the load, the vehicle height sensors for each wheel sense the change in height and adjust the vehicle by about 20 mm. This feature eliminates interference from the road surface when the vehicle is travelling on bad roads. |f|
- ENT FR 205
- capteur de hauteur
- IN ENT FR 210
- n m; F; ghi
- DEF FR 215
- Capteur optique placé sur la partie inférieure de la carrosserie ou sur les essieux de suspension mesurant la hauteur de la caisse par rapport au sol. (R)|j|
- CONT FR 220
- La hauteur de suspension est mesurée par les capteurs de hauteur. Ces capteurs permettent de déceler les variations de charge, dont la suspension doit tenir compte
pour maintenir la hauteur caractéristique de la carrosserie. * En plus de mesurer les variations de charge du véhicule et de permettre à la suspension de les compenser, certains capteurs de hauteur informent le module de commande des irrégularités de la route (comme c'est le cas lorsque la voiture traverse un passage à niveau). |g|
En plus de la hauteur du véhicule, le module exige d'autres signaux pour lui indiquer quelle partie de la voiture exige une correction de hauteur. Un capteur, situé en avant de l'essieu arrière, mesure les variations de charge dans le coffre et au niveau des sièges arrière. Les deux autres capteurs sont situés au niveau de chaque roue avant, pour mesurer la charge supportée par le siège du conducteur et le siège du passager. |j|
- NOTE FR 225
- On peut aussi trouver un capteur de hauteur supplémentaire dans le passage de roue, mesurant la hauteur de la caisse, mais par rapport à la roue cette fois, jouant ainsi le rôle d'un capteur de débattement de caisse. (R)
- SYN FR 230
- 1- détecteur de hauteur du véhicule |n m; F; k|
- 2- détecteur de hauteur |n m; F; l|
- 3- sonde de hauteur |n f; F; m|
- 4- capteur de hauteur de caisse |n m; F; n|
- 5- capteur de niveau |n m; F; o|
- : 231
- CONT 2: Pour le réglage en hauteur, les détecteurs de niveau avant et arrière déterminent la hauteur du véhicule. |l|
- CONT 3: La sonde de hauteur détecte l'inclinaison de la carrosserie, dûe principalement aux poids des passagers et des bagages, tout en maintenant toujours la carrosserie à niveau par rapport au sol. |m|
- SOURCES 295
- SOURCE ANNEE VOLUME NUMERO MOIS PAGE MENTION
- a FORD 26-G 1990 8
- b FORD 26-G 1990 77
- c PEUG 34-G 1989 5
- d FORD 26-G 1990 36
- e TAKA-F 1991 167
- f TAKA-F 1991 168
- g FORD 25-G 1990 8
- h MONR 14-G 1989 9
- i PHAM 2-F 1988 119
- j FORD 25-G 1990 36
- k MITS 3-G 1985 15
- l MITS 3-G 1985 12
- m MITS 3-G 1985 4
- n PEUG 34-G 1989 5
- o UGAZ-F 1985 89
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Centre de recherche TERMISTI.
© Isabelle Simal, 1993.