NUM FICHE 005
008
CODE DOC 025
REDACTEUR 030
SIMAL Isabelle
ORGANISME 035
ISTI
DATE RED 040
9201
ILL 050
*
DOM GEN 060
électronique|industrie automobile|
DOM SPEC 065
équipement électronique|suspension du véhicule automobile|
ENT AN 105
air exhaust solenoid valve
IN ENT AN 110
E; a
DEF AN 115
Solenoid valve fitted on the air compressor of an air suspension system that maintains a minimum pressure within the suspension system and vents excess pressure from the system when instructed to do so by the control module, thereby lowering the vehicle. (R)|b|
CONT AN 120
Sensor signals are sent to the control unit which in turn drives air exhaust solenoid valve, air feed solenoid valve, HARD/SOFT air valves of front and rear solenoid valves to change pressure in the air cushion chamber of each wheel. |a| To decrease vehicle height, the air exhaust solenoid valve incorporated in the compressor and the H/C air valves of front and rear solenoid valves are simultaneously opened, thereby the compressed air is exhausted from the air cushion chamber. |c|
SYN AN 130
1- vent solenoid |E; b|
2- air vent valve |E; d|
3- vent valve |E; e|
: 131
CONT 2: Once compressed air has entered the air suspension load-leveling system, its normal means of escape is through the air vent valve. The valve is located in the air compressor cylinder head and shares a common electrical connector with the motor. |d|
CONT 3: The vent valve is opened when lowering of the vehicle is required by load changes detected by the module. Lowering of the vehicle requires the module to open at least two valves, the vent valve and one or more air spring valves. When the vent valve is opened, it provides an escape route for pressurized air; but the vehicle will not lower unless the necessary air spring valve is opened to allow air to leave the spring. If both valves are open, air will leave the spring and return to the compressor through the regenerative dryer. As the air passes through the dryer, it collects moisture and carries it out of the system through the compressor cylinder head air intake/vent discharge. |e|
ENT ADD AN 135
1- exhaust solenoid |E; f|
ENT FR 205
électrovanne de mise à l'air libre
IN ENT FR 210
n f; F; g
DEF FR 215
Electrovanne montée sur le compresseur de la suspension pneumatique destinée à maintenir une pression minimale à l'intérieur du circuit pneumatique de la suspension et à évacuer le surplus de pression au reçu d'un signal du module commande électronique, abaissant ainsi le véhicule. (R)|h|
CONT FR 220
Lorsque l'air pénètre dans le circuit de suspension, sa seule façon d'en sortir est de traverser l'électrovanne de mise à l'air libre. Cette électrovanne est montée sur la culasse du compresseur et partage le connecteur électrique avec le compresseur. |i| L'électrovanne de mise à l'air libre est ouverte lorsque la hauteur de la suspension doit être réduite en fonction de la charge mesurée par le module de commande. La descente du véhicule exige que le module ouvre au moins deux électrovannes, l'électrovanne de mise à l'air libre du compresseur et une électrovanne de ressort ou plusieurs. Lorsque l'électrovanne du compresseur est ouverte, elle permet la mise à l'atmosphère de l'air pressurisé, mais le véhicule ne peut pas descendre tant que l'électrovanne du ressort approprié n'est pas ouverte pour permettre la sortie de l'air du ressort pneumatique. Si les deux électrovannes sont ouvertes, l'air sort du ressort, et revient au compresseur par l'intermédiaire du déshydrateur, il entraîne l'humidité accumulée en sortant. |j|
SYN FR 230
1- soupape solénoïde d'échappement d'air |n f; F; k|
2- valve solénoïde d'échappement d'air |n f; F; l|
: 231
CONT 2: Ces signaux sont transmis à l'unité de commande qui successivement commande la valve solénoïde d'échappement d'air, la soupape solénoïde d'alimentation d'air, les soupapes d'air DUR/DOUX des valves électromagnétiques avant et arrière afin de modifier la pression de la chambre d'air de chaque roue. |l|
SOURCES 295
SOURCE ANNEE VOLUME NUMERO MOIS PAGE MENTION
a MITS 2-G 1985 10
b FORD 26-G 1990 78
c MITS 2-G 1985 11
d FORD 26-G 1990 44
e FORD 26-G 1990 45
f FORD 26-G 1990 13
g FORD 25-G 1990 13
h FORD 25-G 1990 77
i FORD 25-G 1990 44
j FORD 25-G 1990 45
k MITS 3-G 1985 13
l MITS 3-G 1985 12

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Centre de recherche TERMISTI.

© Isabelle Simal, 1993.